Wednesday, March 10, 2010

Bulan Kesibukan

Minggu yang agak sibuk dengan jadual yang begitu padat..bak kata Kak Seri di ofisku..

"Padat sepadat-padatnya"

huhu.....tapi itulah istilah paling tepat untuk mengambarkan suasana di ofisku ketika ini. Terkejar sana..terkejar sini. Menjerit dan melaung sesama sendiri menjadi satu kebiasaan pula padahal perkara itu adalah larangan sama sekali. Tetapi kesibukan ini menimbulkan kemeriahan luar biasa pada kami semua. Bos pun seperti dah biasa dengan perangai aneh ini, hinggakan 'tak kuasa' nak tegur kami semua. Lantak pi lah korang, asalkan kerja jalan.

Kesibukan melanda kerana beberapa perkara. Pertamanya, unit kami kini sedang usaha mendapatkan akreditasi MQA untuk program Diploma Eksekutif yang telah dijalankan selama hampir 6 tahun lamanya. Dateline untuk mendapatkan pengiktirafan ini adalah pada hujung bulan Mac ini, dan dateline untuk pembentangan pada TNC adalah pada 15 Mac. Dalam usaha mendapatkan pengiktirafan berkenaan, kami semua perlu bekerja 24 jam sehari dalam memastikan setiap kertas kerja, module outline, course outline dan sebagainya siap serta memenuhi keperluan MQA. Tidak boleh ada kesilapan walaupun kesilapan format seperti font sekalipun. Bengkel dan perbincangan diadakan hampir setiap minggu, dan minggu ini, bengkel dijalankan setiap hari dari jam 9.00 pagi hingga 7.00 petang. Agak menyeksakan, tambahan pula kami perlu menumpukan pada perkara kedua, yang juga agak menyakitkan minda dan perasaan kami, pembentangan markah untuk semester 1, sesi 2010/2011.

Dalam sibuk mengejar MQA, markah juga perlu disiapkan dan sakit kepala melanda. Tension ++...huhuuhu...mujurla tekanan agak kurang melanda biarpun kerja menimbun. Mujur juga bos tidak terlalu push kami semua walaupun kekadang sakit jiwa juga jadinya. Untuk seketika, aku merasakan seperti bekerja di jabatan swasta.

Kesibukan seperti ini mengingatkan aku pada konvo tahun lepas. Kami semua bersekang mata untuk persiapan konvo sehinggakan dua malam sebelum konvo, kami hanya tidur selama 2 jam sahaja. Keletihan tak boleh digambarkan dengan kata-kata. Bayangkan, siang hari berlari ke sana ke mari, dan malam pula berehat hanya dalam tempoh tak sampai 3 jam. Konvo tahun lepas juga paling menyakitkan kerana aku dilanda sakit tekak dan selesema sehingga hilang suara untuk menjerit nama graduan semasa tempoh susun atur graduan. huhuhu....

sekadar selingan....gambar anak pegawai program kami....dah besar dah....namanya Nur Aliqa Husna..comel seperti mama dan papanya jugak...




ni la dia masa baru beberapa minggu...

assignment aku pun tak siap lagi ni...huhuhu.....komitmen ngan kelas, ngan kerja, ngan pembentangan markah....

cute yang amatz...huhuuuu

No comments:

Post a Comment